Één op de vijf Nederlanders heeft een smartphone met gebreken. Het meest voorkomende probleem is een kapot scherm: bijna één op de tien Nederlandse smartphonegebruikers heeft een barst in zijn of haar scherm. Dat blijkt uit onderzoek van Multiscope onder 1.013 Nederlandse consumenten.

Andere veel genoemde problemen zijn batterijen die snel op raken (39 procent van de kapotte smartphones) en knoppen die het niet meer goed doen (8 procent).

In de afgelopen drie jaar heeft bijna een kwart van de smartphonegebruikers schade gehad aan hun telefoon. Een kwart van hen besloot het toestel vervolgens te vervangen. Zo’n veertig procent besloot om het toestel niet te vervangen of te repararen omdat de telefoon nog te gebruiken was.

Voordat je besluit om het toestel te vervangen of maar te blijven rond lopen met dat gebarsten scherm is het altijd de moeite waard om te kijken wat een reparatie nou eigenlijk kost. Dit kan je hier handig opzoeken. Daarnaast worden sommige reparaties door de verzekering vergoed!

Comments are closed.